Tips voor het afvallen met sporten

Dieet Pro

Als je wilt afvallen dan moet je je richten op de oefeningen die het meest verbranden. Maar dat niet alleen; de oefeningen moeten ook leuk zijn anders verlies je al snel de motivatie. Het belangrijkste is om een oefening te vinden die je leuk vindt. Dat maakt het vele malen makkelijker om af te vallen. Dit kan bijvoorbeeld fietsen zijn of hardlopen. Wat je ook kiest, zorg ervoor dat je het niet saai vindt om te doen.

De cardio intensiteit verhogen
Hoe hoger de intensiteit, hoe meer calorieën je verbrand. De beste manier om calorieën te verbranden is HIIT, oftewel high intensity interval training. Dit kan bij elke oefening gedaan worden. De oefening wordt er intensiever door maar ook korter. Probeer het 20 minuten tot een half uur te doen. Begin de eerste 5 minuten op 60% intensiteit om op te warmen. Verhoog het daarna voor de volgende minuut naar 90%. De minuut daaropvolgend verlaag je weer naar 60%. Blijf dit doen tot de tijd voorbij is.

Voorkom dat je je richt op één lichaamsdeel
Je kunt niet plaatselijk vet verliezen. Het heeft dan ook geen nut om elke dag buikspieroefeningen te doen om het buikvet te verminderen. Richt je op het hele lichaam. Je verliest het vet als eerste op de plekken waar je het laatst vet erbij gekregen hebt. Dat is nu eenmaal hoe afvallen werkt. Door oefeningen te doen gericht op het gehele lichaam kun je vet verliezen over het gehele lichaam.