Hoeveel calorieën minder eten?

Dieet Pro

Als je wilt afvallen dan moet je of minder eten of meer gaan bewegen. Het gaat erom dat er meer calorieën verbruikt worden dan dat er binnenkomt. Als je hetzelfde blijft eten maar meer gaat bewegen dan verbruik je meer calorieën waardoor er een tekort ontstaat. In dit geval hoef je niet minder te eten. Als je het echter wilt doen zonder meer te bewegen dan moet je minder gaan eten. Dit kan door een dieet te volgen maar je kunt ook gewoon minder calorieën per dag gaan eten.

Halve kilo per week

Een goede doelstelling voor het afvallen is een halve kilo per week. Dan gaat het niet te snel maar ook niet te langzaam. Een halve kilo per week is twee kilo per maand. Als je een halve kilo per week kwijt wilt raken dan moet je wekelijks een tekort hebben van 3500 calorieën. Dit komt neer op 500 calorieën per dag. Dit betekent dat je 500 calorieën minder per dag mag eten. Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld 250 calorieën te verbruiken met meer beweging en 250 calorieën minder te eten. Als je meer wilt afvallen dan een halve kilo per week dan moet je nog minder gaan eten of nog meer gaan bewegen.

Vervangen van voedingsmiddelen

Als je gaat afvallen door minder te eten dan kun je beginnen met het vervangen van bepaalde voedingsmiddelen. Eten met veel calorieën moet je proberen te vermijden. Dit zijn meestal producten met veel vetten. Een gram vet staat gelijk aan 9 calorieën. Dit is heel wat meer dan eiwitten of koolhydraten. Deze leveren beiden maar 4 calorieën per gram. Vervang de calorierijke voedingsmiddelen voor etenswaren met weinig calorieën.