Goed eten voor afvallen

Dieet Pro

Een groot deel van afvallen is het controleren van het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Dat wil nog niet zeggen dat het eten zelf goed is. Je kunt minder calorieën eten maar het nog steeds verkeerd doen. Je moet immers het juiste eten binnenkrijgen wil je kunnen afvallen. Bepaalde voedingsmiddelen kunnen je helpen om het metabolisme te versnellen. Andere voedingsmiddelen kunnen je honger langer wegnemen zodat je het dieet langer kunt volhouden. De volgende voedingsmiddelen zijn goed voor afvallen:

Bonen
Bonen zijn een goede manier om eiwitten toe te voegen aan je eten. Ze hebben ook veel vezels waardoor het lichaam er langer over doet om te verteren. Hierdoor voel je je langer vol.

Noten
Noten bevatten veel antioxidanten en vitamines. Ze zijn goed te eten als tussendoortje. Een handvol noten is voldoende. Walnoten, cashewnoten en amandelen zijn de beste noten.

Soep
Een soep als voorgerecht kan ervoor zorgen dat je minder eet tijdens het hoofdgerecht. Soep bevat weinig calorieën maar het kan je goed vullen. Koolsoep en groentesoep zijn het beste.

Groenten
Door groenten in een maaltijd te verwerken wordt er minder calorieën gegeten. Door de vezels in de groenten voel je je ook sneller vol.

Grapefruit
Grapefruit apart of als een sapje kan je helpen om je metabolisme te versnellen. Je kunt het eten als tussendoortje of bij een maaltijd.