Afvallen met crossfit tips

Dieet Pro

Snel afvallen en in vorm komen door crossfit. Het is de populairste (nieuwe) sport van dit moment. De fitnesstrend is overgevlogen vanuit de Verenigde Staten met tientallen crossfit vestigingen in Nederland als gevolg. In nagenoeg geen enkele woonplaats en sportschool ontbreekt een gymbox. Waar dit wel ontbreekt, mist de kans te profiteren van de enorme vraag naar crossfit. Gespierde Spartaanse metro mannen met hippe baardjes en tatoeages. Met ontbloot bovenlichaam de oefeningen uitvoeren, zoals de mannen uit de Spartaanse 300 film het gevecht aan gaan. Ondanks het mannelijke imago van crossfit is het de enige sport welk krachtsport populair heeft weten te maken bij vrouwen. Reebok is een van de vele merken dat heeft bijgedragen aan de populariteit, met een compleet eigen kledinglijn gericht op crossfit en de jaarlijkse World Crossfit Games in de Verenigde Staten. Hiermee is crossfit niet een sport, maar een lifestyle. De sport biedt een perfecte combinatie van conditie, atletisch vermogen en kracht. Verschillende conditionele oefeningen, gepaard met gewicht heffen en atletische oefeningen geïnspireerd op turnen.

Meer spieren voor een hoge verbranding

Het aanmaken van spierweefsel is een van de voorwaarden om snel af te vallen. Met meer spierweefsel kan je meer (en sneller) vet verbranden. Je moet het vergelijken met een v8 7 liter Amerikaanse Muscle car ten opzicht van een 1 liter Volkswagen UP. De muscle car is sneller en verbruikt meer (benzine = vet). Door veel oefeningen af te wisselen wordt de hartslag verhoogd en bouw je ook een goede conditie op. Niet alle crossfit, maar ook fitness in zijn algemeenheid is goed voor het verbranden van vet.

Weet wat je eet

De grootste boosdoener is minder eten. Het idee dat je met minder eten afvalt is fout. Het gaat er niet zozeer om hoeveel je eet, maar wat je eet. Doe afstand van snelle koolhydraten en eet gezonde koolhydraten uit vezelrijk voedsel, zoals volkoren pasta, quinoa, zilvervliesrijst en zoete aardappelen. Eet goede eiwitten en vetten uit vis, magere kwark en ei. Drink geen alcohol en koolzuurhoudende dranken, zoals cola, fanta en sprite. Denk aan water, groene thee en gezonde smoothies.

Overtraining

Meer trainen zorgt niet voor grotere en betere spieren of een hogere verbranding van vet. In tegenstelling: meer trainen kan leiden tot afraak van spierweefsel en blessures. Voldoende rust nemen is daarom belangrijk. Je voeding hierop afstemmen is een vereiste. Ondanks dat dagelijks sporten niet goed is, is het wel belangrijk dagelijks te bewegen. Ga met een fiets, zoals een mountainbike of racefiets enkele minuten recreatief fietsen. Op deze manier bevorder je de doorbloeding en herstel van spieren.