3 tips om je dieet aan te passen

Dieet Pro

Een gebalanceerd dieet is niet moeilijk om te volgen of te maken. De meeste mensen denken dat je een diëtist moet zijn of gezondheidsspecialist om een gezond dieet samen te stellen maar dat is helemaal niet zo. Je kunt zelf al een heel eind op weg komen door logisch na te denken en jezelf er wat in te verdiepen.

Stop met eten dat niet door God gemaakt is
Kant-en-klare maaltijden kunnen de prullenbak in. Hetzelfde geldt voor alle andere producten waar toevoegingen aan gedaan zijn. Denk aan limonade, suikerproducten, chocola, snoep en allerlei andere soorten onnatuurlijke producten. Wat overblijft is het gezonde eten zoals fruit, groenten, eieren, mager vlees en salades. Je hoeft niet geleerd te hebben om te zien wat gezond is en wat niet. Het zal even wennen zijn in het begin maar je zult al snel merken dat het allemaal niet zo moeilijk is.

Vermijd koolhydraten met een hoge glycemische waarde
Producten met een hoge glycemische waarde moeten vermeden worden. Je kunt in lijsten met producten een index zien van de glycemische waardes van deze producten. Onthoudt wat de voedingsmiddelen zijn met een lage waarde. Vermijd de producten met een hoge waarde. Fruit, groenten en andere natuurlijke producten hebben een goede waarde.

Maak geen drastische aanpassingen aan je dieet
Als je binnen een korte tijd grote aanpassingen maakt dan kan je lichaam er niet snel genoeg op reageren en wennen. Door steeds in kleine stappen je dieet aan te passen laat je je lichaam wennen aan het dieet. Afvallen is immers geen race maar een marathon. Je moet je lichaam ook de tijd geven om te wennen aan het aangepaste dieet. Voor jezelf is het ook beter omdat je mentaal ook de nodige moeite zult hebben.

Gerelateerde Artikelen